BRF Anders Zornsgatan 21

Styrelsen informerar – V51 – 2016

Hej!

här kommer årets sista nyhetsbrev.

Ny förvaltning

Vid årsskiftet får vi ny ekonomisk och teknisk förvaltning. Här är kontaktinformationen till båda:

Fastum UBC Förvaltning AB

Telefon: 018-56 32 40
E-post: kundsupport@fastum.se
Web: www.fastum.se

Fastighetsskötarna Lars-Gunnar & Tony AB

Felanmälan på 031-198430 mellan 07:00 – 16:00, övrig tid telesvar.
E-post: fsk.lgt@gmail.com

Parkering

Belysningen på parkeringen har nu blivit reparerat. När elektrikerna var här för att undersöka felet så tittade de även på motorvärmare-stolparna. De ansåg att samtliga stolpar ej är säkra och inte borde användas. Därför har styrelsen tagit beslutet att tills vidare stänga av elen på dessa stolpar.

De som har parkeringar med motorvärmare-stolpar kommer att få 100kr / månad i avdrag på parkeringsavgiften från och med januari 2017.

Tvättstugan

Tänk på att ni MÅSTE göra rent luddfiltret i torktumlaren efter användning.

Renovering

I förra brevet skrev vi att vi höll på med att ta in offerter för renovering av fasaden, balkonger och fönster (mot söder och väster). Vi har nu valt entreprenör, det blev PSAB.

PSAB kommer att sätta igång arbetet i slutet av vecka 2, 2017. Vecka 3 börjar de med att sätta upp ställningar. Detta innebär att balkongerna skall vara tömda måndag den 16:e januari. I samband med ställningsbyggandet kommer balkongdörrarna bli spärrade, så ni kan inte gå ut på balkongen.

Under byggperioden (som beräknas ta till ca. midsommar) får inte fönstren vara öppna mellan 7 – 16. Övrig tid kan de öppnas på eget ansvar.

Det är viktigt att ni ser över att ni har hemförsäkring, vilket vi har som krav i föreningen.

Under januari kommer ni att få en lista med tillval (låsbara handtag, plisegardiner, och målade balkonggolv) som ni kan välja till mot en kostnad.

Till sist vil vi önska er alla en god jul och ett gott nytt år. Vi vill även välkomna alla nya medlemmar i föreningen.

Mvh Styrelsen